Pages

Monday 12 November 2012

Sudut-sudut Pembelajaran Kelas Pemulihan Khas


Saya baharu saja mengemaskini sudut-sudut pembelajaran di kelas Pemulihan Khas. Antara sudut-sudut yang saya buat adalah sudut Matematik, sudut bacaan @ Mini Perpustakaan, sudut akses kendiri, sudut maklumat dan sudut pengurusan. Sudut multimedia diletakkan bersama dengan sudut bacaan sebab hanya ada TV dan Radio sahaja. Sudut pengamatan entah bila nak dibuat!

Untuk tahun ini sahaja sudah 2 kali saya ubah susun atur kedudukan sudut-sudut. Pening saya dengan perangai saya sendiri (saya kerap ubah susun atur perabot dlm kelas shga kakak tukang cuci asyik sakat saya bila berjumpa. Katanya saya sudah pecah rekod dunia!)

Berdasarkan Garis Panduan Pelaksanaan Program pemulihan Khas, edisi percubaan, 2008, terdapat 6 ruang di dalam kelas Pemulihan Khas iaitu:

  1. Ruang pengurusan
  2. Ruang P&P
  3. Ruang multimedia
  4. Ruang bahasa
  5. Ruang Matematik
  6. Ruang pengamatan






pemulihan
Rak Fail dan BBM

0 comments:

Post a Comment